piątek, 7 listopada 2014

DYNIOWE PLACUCHY z cynamonem

Dynia jest wszędzie teraz i dobrze!!bo zdrowa i pyszna i daje pole do popisu ;) moja troszkę musiała poczekać na mą własną dyniową wenę twórczą...doczekała się kula i przerobiłam ją na cudne DYNIOWE PLACUCHY z cynamonem - żeby nie było  wątpliwości - to danie wytrawne! :)
Polecam Tym w dyni już rozkochanym i Tym, których dopiero do siebie przekonać próbuje - dajcie jej szansę! Wiem co mówię :)

Potrzebujecie (na około 20- 25 sztuk)

  • dynię średniej wielkości
  • cebulę
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 jajka
  • 2 łyżki skrobi ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej ( jeśli nie możecie mąki  -spróbujcie zmielić siemię lniane i zamiast mąki użyć   około 2-3 łyżek )
  • 1 łyżeczkę cynamonu
  • pieprz świeżo mielony
  • sól
  • zioła prowansalskie
  • olej lub masło klarowane do smażenia
A zrobiłam je tak:
Dynię zamieniłam w papkę - potraktowałam ją tak wraz ze skórką ;) ale bez środkowej części - tej z pestkami i niteczkami ;). Możecie to zrobić na tarce lub w maszynie - jak wolicie i jak Wam wygodniej. Posiekałam drobno cebulę i czosnek przecisnęłam przez praskę. Dodałam do dyni. Następnie wybiłam jajka, przyprószyłam mąkami i przyprawiłam papkę uroczą :) sól i pieprz do smaku - jak kto woli pikantniej lub łagodniej. Wymieszałam dokładnie i odczekałam chwilę - akurat tyle by nagrzała mi się patelnia z tłuszczem. Zaczęłam smażyć :) a potem już tylko dokładałam i dokładałam a domownikom uszka się trzęsły :) a cynamon - jak to cynamon smak zaczarował totalnie :)
Fajny sposób by placki nie stygły i zachowały chrupkość - to po usmażeniu wkładać je od razu do nagrzanego piekarnika ( 100 stopni)
Podałam w trzech wersjach - same (moje ulubione), z sosem czosnkowym i z wędzonym łososiem. 
Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz