wtorek, 16 września 2014

PEANUT BUTTER - masło nie do kupienia - tylko do zrobienia!


Moja miłość od pierwszego liźnięcia :) MASŁO ORZECHOWE !! Te zdobyczne, ze sklepów mimo dobrego smaku zawsze zwierały "coś" jeszcze co mnie skutecznie odstraszało...Cenowo szczerze mówiąc też pozostawiają wiele do życzenia.. Stąd moja hurtowa już prawie produkcja masełka orzechowego :)

Sprawa jest banalnie prosta a efekt powalający!




Do tego jedynym składnikiem są orzeszki ziemne. Tutaj uwaga - ważne jakie orzeszki kupimy! Koniecznie muszą być prażone i solone. Najlepiej je spróbować wcześniej - gdyż tylko od ich jakości zależy smak naszego masła...
Jeśli nie chcecie możecie spróbować niesolonych i ewentualnie dodać sól do smaku w trakcie przygotowania.
Zabieramy się za mielenie orzeszków. Mielimy, mielimy i jeszcze raz mielimy. Niektórzy proponują dodać oleju - ja nie jestem zwolenniczką tego przepisu, bo jak wiemy orzechy same w sobie są bardzo tłuste więc po co dodawać tłuszczu jeszcze więcej?! Można też sypnąć 1 łyżkę cukru na około 500 g orzeszków - ja również ten punkt pomijam :)
Crunchy? Jeśli chcecie aby masełko miało grubsze kawałki chrupiących między zębami orzeszków przerwijcie mielenie wcześniej, jeśli chcecie żeby było gładziutkie musicie mielić tak długo, aż takie właśnie się stanie.... Warto się chwilę pomęczyć! Jest zdrowiej, SMACZNIEJ i na pewno taniej....



A w połączeniu z powidłami śliwkowymi - nasze PEANUT BUTTER nie ma sobie równych!

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. gdzieś mi umknął mój komentarz, że wielbię bardzo, ale spaliłam już dwa małe młynki, robiąc domową chałwę, więc wierzę na słowo, że pyszneeeee :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaa! i ja - nieśmiało- poproszę na urodziny słoiczek :)

      Usuń