piątek, 12 września 2014

WINEGRET - w proporcjach doskonały




Chyba najlepiej znany nam wszystkim dressing, prawda? Wiele razy go robiłam, ale zawsze w nim czegoś brakowało... to za kwaśny, to za ostry, to bez wyrazu tak naprawdę...już miałam sobie odpuścić aż tu nagle dorwałam przepis idealny :)








Co potrzebujesz?

  • 40 g oliwy z oliwek - około 1/3 szklanki
  • 20 g soku z cytryny  - pół soczystej cytryny (można dodać ocet winny, ale ja ZDECYDOWANIE obstaję przy cytrynce!)
  • 1 nieduży ząbek czosnku (jeśli dacie za duży - jak to czosnek przyćmi inne smaki)
  • 1,5 łyżeczki musztardy - używam tej najbardziej pospolitej - sarepskiej
  • 1,5 łyżeczki płynnego miodu (oryginalny przepis mówi, że można też dodać tą ilość cukru - ale wersja miodowa jest zdrowsza i bardziej głęboka w smaku)
  • 1/4 łyżeczki soli
  • szczypta pieprzu - u mnie zawsze świeżo mielony :)
Jak się do tego zabrać?

Nic prostszego :)
Wyciskamy do miseczki czosnek, dodajemy całą resztę składników i mieszamy do połączenia.

Delektując się pięknym kolorem, zapachem i konsystencją polewamy sałatę lub sałatkę.
Efekt murowany! Nigdy więcej ni tknęłam innego przepisu i tego też Wam życzę! :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz